2011. november 15., kedd

Linzer és isler


Linzerrecept encsyke86-tól.

30 dkg liszt
20 dkg margarin
10 dkg porcukor
1-2 tojássárga
1 csomag vaníliás cukor (elhagyható)
csipet só
reszelt citromhéj (elhagyható)


A lisztet a porcukorral, a sóval, vaníliás cukorral, reszelt citromhéjjal összekeverjük, majd a margarint kis kockákra vágva elmorzsoljuk benne. Ha jó morzsás, akkor mehet bele a tojássárga (én először egyet rakok bele, és ha nem jó az állaga, rakom a másikat), és gyorsan összegyúrom. Úgy kell gyúrni, hogy kéztővel, és fontos, hogy a margarin ne olvadjon fel a kéz melegétől, különben ki fog csapódni. Ha összeállt a tészta, akkor fóliába csomagolva kb. fél órát pihentetem a hűtőben, majd utána nyújtom, és formázom /szaggatom. Sima tepsin lehet sütni, nem kell vajazni/lisztezni, simán feljön. Aztán ha kész, lehet tölteni. Lehet a tetejét úgy sütni pl. hogy kevés tojásfehérjével megkenve durvára vágott diót rakni rá, és úgy kisütni. Szoktam a kész süti tetejére csokicsíkokat húzni.
Gyorsan kell vele dolgozni, és én mindig nyitott ablaknál csinálom, hogy ne legyen "melege" a tésztának.

Isler receptem ugyanez, csak a liszthez adok diót. Kb. 10 dkg darált dió, 20 dkg liszt. De az arányon lehet változtatni. Mi az islert csokikrémmel töltve szeretjük, nem lekvárral. Az pedig a következő: 1 csokipuding 3dl tejjel, 1-2 ek. kakaóporral és sok-sok cukorral (10-15 dkg kb, de én kóstolgatom) felfőzve. Jó sűrű puding lesz belőle, és nagyon édes is. Ha kihűlt, jól elkeverek benne annyi vajat, hogy a puding ízét érezni lehessen, ezzel töltöm az islert. Tetejére csokimáz. Tavaly karácsonykor mire odáig jutottam, egy darab sem maradt belőle :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Navigation-Menus (Do Not Edit Here!)

Labels

social network

About me

latest comments

latest posts

Kapcsolatfelvételi űrlap

Név

E-mail *

Üzenet *

SLIDE2

SLIDE1

Text

SLIDE3

Social Networks

Pages

title-header

Popular Posts

Rendszeres olvasók

Popular Posts

Search Bar

About Author (Do Not Edit Here!)